DEFİNECİLER AKADEMİSİ
ÖNCELİKLE SİTEMİZE HOŞGELDİNİZ...
SİTEMİZDEN YARARLANMAK İÇİN ÜYE OLUNUZ..
AKSİ TAKTİRDE SİTEMİZİN İÇERİĞİ TAM OLARAK GÖRÜNMEYECEKTİR...
DOLAYISI İLE SİTEMİZDEKİ İŞLENMEKTE OLAN KONULARI ve KONULARA YAPILMIŞ OLAN YORUMLARI GÖREMEZSİNİZ.
PAYLAŞIMLARA KATILAMAZSINIZ PAYLAŞIM YAPAMAZSINIZ ..
SİZ GELİN EN İYİSİ ÜYE OLUN...
SIKINTI ZORLUK YAŞAMAYIN..
LÜTFEN GEÇERLİ MSN ADRESİ VERİN..
ÜYE OLDUKTAN SONRA TÜM REKLAMLAR ENGELLER GİZLENECEKTİR..
SANAL ALEMİN NİMETLERİNDEN FAYDALANARAK GİZLENEREK KÜFÜR KAFİR ETMEKLE İNSANLARI KIRMAKLA İNCİTMEKLE AŞAĞILAMAKLA BİR YERE VARILMAZ O SİZİN YETİŞTİRİLME ŞEKLİNİZİN AHLAK YAPINIZIN BASİTLİĞİNİZİN İNSAN OLAMAMANIZIN VERDİĞİ BİR ÖLÇÜYÜ GÖSTERİR..
LÜTFEN ÜYE OLUNUZ...

SAYGILAR : SİTE YÖNETİMİ

DEFİNECİLER AKADEMİSİ
ÖNCELİKLE SİTEMİZE HOŞGELDİNİZ...
SİTEMİZDEN YARARLANMAK İÇİN ÜYE OLUNUZ..
AKSİ TAKTİRDE SİTEMİZİN İÇERİĞİ TAM OLARAK GÖRÜNMEYECEKTİR...
DOLAYISI İLE SİTEMİZDEKİ İŞLENMEKTE OLAN KONULARI ve KONULARA YAPILMIŞ OLAN YORUMLARI GÖREMEZSİNİZ.
PAYLAŞIMLARA KATILAMAZSINIZ PAYLAŞIM YAPAMAZSINIZ ..
SİZ GELİN EN İYİSİ ÜYE OLUN...
SIKINTI ZORLUK YAŞAMAYIN..
LÜTFEN GEÇERLİ MSN ADRESİ VERİN..
ÜYE OLDUKTAN SONRA TÜM REKLAMLAR ENGELLER GİZLENECEKTİR..
SANAL ALEMİN NİMETLERİNDEN FAYDALANARAK GİZLENEREK KÜFÜR KAFİR ETMEKLE İNSANLARI KIRMAKLA İNCİTMEKLE AŞAĞILAMAKLA BİR YERE VARILMAZ O SİZİN YETİŞTİRİLME ŞEKLİNİZİN AHLAK YAPINIZIN BASİTLİĞİNİZİN İNSAN OLAMAMANIZIN VERDİĞİ BİR ÖLÇÜYÜ GÖSTERİR..
LÜTFEN ÜYE OLUNUZ...

SAYGILAR : SİTE YÖNETİMİ

DEFİNECİLER AKADEMİSİ
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
DEFİNECİLER AKADEMİSİ

DEFİNE DEFİNECİLİK VE KOLEKSİYONERLİK TREASURE, ANT ANCİENT COİNS
 
AnasayfaAnasayfa  PortalPortal  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  DEFİNE İŞARETLERİ VE ANLAMLARIDEFİNE İŞARETLERİ VE ANLAMLARI  
DEĞERLİ ÜYE ARKADAŞLARIMIZ YENİ YÖNETİMLE DEĞERLİ ÜYE ARKADAŞLARIMIZLA HER KONUDA BİLGİ ALIŞ VERİŞİNDE BULUNMAYA DEVAM EDECEĞİZ İYİ FORUMLAR
DEGERLİ ÜYELERİMİZ DİĞER KOLEKSİYONERLER SİTEMİZDEDE ÜYE KAYITLARI BAŞLAMIŞTIR HANGİ KATAGORİDE KOLEKSİYON YAPIYORSANIZ VE ELİNİZE GEÇEN SİKKE VE OBJELERİNİN ORTALAMA FİYATLARINI ÖĞRENMEK İSTİYORSANIZ BİZE AİT OLAN wwwdefinecilerkulubu.com ADRESİNE ÜYE OLARAK PAYLAŞIMLARINIZI YAPABİLİRSİNİZ..
En iyi yollayıcılar
catterpillar (457)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
kepenekli çoban (370)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
BURAKBEY (347)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
hattap (345)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
aslan54 (300)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
MAMİ (266)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
SİMBAT (154)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
menderes1278 (153)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
selim (111)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
aslicix67 (109)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_lcapİlk Sanatsal Uygarlıklar Voting_barİlk Sanatsal Uygarlıklar Vote_rcap 
kontrol paneli
İlk Sanatsal Uygarlıklar ConfigureProfiliniz
Bilgiler
Seçenekler
İmza
Avatar
İlk Sanatsal Uygarlıklar Kwalletmanager Sosyal
Arkadaş ve Tanınmamış
Üye listesi
Grup
İlk Sanatsal Uygarlıklar Newmsg Özel Mesaj
Gelen Kutusu
ÖM Gönder
İlk Sanatsal Uygarlıklar Kthememgr
Gözlenmiş Konular
Kimler hatta?
Toplam 4 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 4 Misafir

Yok

Sitede bugüne kadar en çok 197 kişi C.tesi Tem. 29, 2017 12:23 pm tarihinde online oldu.
En son konular
» Kahpe saldırı bezele karakol baskını
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeSalı Şub. 01, 2011 1:31 am tarafından kepenekli çoban

» Ashab,ı Kehf,
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePtsi Ocak 31, 2011 3:50 am tarafından kepenekli çoban

» ÖNERİLERİNİZ VE İSTEKLERİNİZ
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePerş. Ocak 20, 2011 1:28 am tarafından kepenekli çoban

» DEFİNECİLİK İŞİ PROFESYONELCE YAPILIR RUHSATLI VE BİLİNÇLİ
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePaz Ocak 16, 2011 7:26 am tarafından sakin adam

» İKİNCİ EL CİHAZ ALIM SATIMI VE TAKASI
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePaz Ara. 26, 2010 2:17 am tarafından kepenekli çoban

» ücretsiz vbullettin sitesi kurmak resimli anlatım,,
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeCuma Ara. 10, 2010 4:18 am tarafından menderes1278

» ITALYA ROMA NARNI
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeCuma Ara. 10, 2010 12:26 am tarafından kepenekli çoban

» İlginç bir saat‏
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePtsi Kas. 29, 2010 11:41 pm tarafından Misafir

» Büyük Sırrın Arkeolojik Keşfi: Nuh Tufanı.
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePaz Kas. 28, 2010 5:15 am tarafından kepenekli çoban

» BULANLAR BULUYOR AMA TEK TEK AMA FARKLI ŞEKİLLERDE
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePaz Kas. 28, 2010 4:20 am tarafından Misafir

» Rüyada Define Görmek.
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePaz Kas. 28, 2010 3:52 am tarafından Misafir

» kıyamet günü
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeC.tesi Kas. 27, 2010 4:34 am tarafından Misafir

» AYAK İŞARETİ (çözülmüş)
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeCuma Kas. 26, 2010 11:27 pm tarafından kepenekli çoban

» 7 DELİK Lİ TAŞ ve TAŞ YIĞMA
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeCuma Kas. 26, 2010 7:04 pm tarafından Misafir

» Arkeolojik Terimler Sözlüğü.
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeCuma Kas. 26, 2010 2:18 am tarafından menderes1278

» MEZAR ÖRNEKLERİ VE MEZARDAN ÇIKAN HEDİYELERİ
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePerş. Kas. 25, 2010 11:52 pm tarafından Misafir

» bir ruhsatlı define kazısından hikayeler
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePerş. Kas. 25, 2010 3:38 am tarafından Misafir

» 3 Yaşında Define Buldu..
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePerş. Kas. 25, 2010 2:43 am tarafından Misafir

» Göz testine buyrun... !!!!
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePerş. Kas. 25, 2010 2:16 am tarafından Misafir

» FAYDALI LİNKLER
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 24, 2010 8:43 am tarafından kepenekli çoban

» Define Arama İle İlgili Yasal Dayanaklar.. "Define arama ruhsatnamesi"
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 24, 2010 5:23 am tarafından menderes1278

» Bulunan Defineye Paha Biçilemiyor
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 24, 2010 5:07 am tarafından Misafir

» ALAN TARAMALAR ,,
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 24, 2010 5:02 am tarafından Misafir

» minelap 4500
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 24, 2010 4:00 am tarafından kepenekli çoban

» burada ne görüyorsunuz
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 24, 2010 2:43 am tarafından Misafir

» Cennet annelerin ayakları altındadır
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 24, 2010 1:15 am tarafından menderes1278

» MEYVA YETİŞTİRİCİLİĞİ
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeC.tesi Kas. 20, 2010 12:23 am tarafından Misafir

» Piramitlerin Sırrı.
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeCuma Kas. 19, 2010 7:17 pm tarafından Misafir

» Denizli-sandıras dağı-define hayaliyle gölü boşalttılar
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimePerş. Kas. 18, 2010 2:40 am tarafından kepenekli çoban

» Tarihten en güzel laf koymalar
İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeÇarş. Kas. 17, 2010 7:14 pm tarafından Misafir

Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
google
hitsaati web trafik hizmetleri
döviz
HABERLER
KOD
hava durumu


 

 İlk Sanatsal Uygarlıklar

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
NOKTACI
Vip Özel Üye

Vip Özel Üye
NOKTACI


Mesaj Sayısı : 78
Erkek Yaş : 54
İş/Hobiler : define
Kayıt tarihi : 25/03/10
başarı sistemi : 4
uyarı yok

İlk Sanatsal Uygarlıklar Empty
MesajKonu: İlk Sanatsal Uygarlıklar   İlk Sanatsal Uygarlıklar Icon_minitimeCuma Mart 26, 2010 2:59 am

İlk Sanatsal Uygarlıklar
Bazin
s. 27
Üç büyük kültür merkezi
- Nil vadisi
- Mezopotamya
- Ege
Değişim
- Büyülü ve organize düzenli ortam
àedilmemiş ortam
rahip
à
- Sihirbaz-hekim
- Dinle belirli bir düzene girer
s. 28
Tasvir ile tasvir edilen varlık arasındaki ilişki
- Mısır sanatında tasvir
1. Ölülere eşlik edecek
2. Tasvir ettikleri canlılar ve nesnelerin ikizleriydi, ikinci nüshalarıydı
3. Nil vadisinde heykeltıraşa “canlı kılmayı bilen kişi” denilmekteydi
Sümer Ur sülalesi dönemi
- Ölünün yakınlarını mezar duvarına resmetmek veya heykelini yapmak
- Aynı zamanda yakınları da birlikte ölüme yollanmış
bu uygulama son
à- İkiz [ tasvir]

Tasvirlerin gerçekliğine plastik gelenek sistemi
àduyulan inanç
- Mezopotamya: ampirik
- Mısır
1. Akılsal
2. Kutsal bir özellik kazanır
s. 29
- Gerçek gücün azamisi için tasvirin, modeli her yanıyla canlandırma (görmek: tek yanlı algı) perspektifle kısaltılıp gizli kalan
è
zorunluluğu kısımlar (ikinci ve üçüncü düzlem bölümleri) görülen düzeylere birlikte verildi
Mısır sanatında 30 yüzyıl (3000 yıl) geçerli garip bir estetik
è
yasa
1. İnsan başı
A. Profilden
B. Ama tek gözlü ve önden görülen yüzle
2. Gövde: profilden görülen iki ayak üzerinde (yürüme durumunda)
• İnsan vücudunun her bölümü en iyi görünen açıdan ele alınmış
• Gerçekte derinlik hali söz konusu iken burada
(1) Biri ötekinin arkasında ve tek sıra (Resim 11)
(2) Üst üste sıralar halinde
(3) Hursabad’daki saray: kanatlı boğalar
(a) Hem önden, hem yandan tam görülebilecek şekilde
(b) Beş ayaklı
(4) Mısır: Hathor: inek figürleri hem önden hem yandan görünüm
İlk uygarlıkların sanatçıları
- Varlıkları üç boyutlu düşünemiyorlar
- Derinlik kavramı onlara yabancı
s. 30
- Bazı varlıklar yassı olarak canlandırılmış
- Diğerleri: küçültülmüş: manevi hiyerarşiye göre; örnek: adam, ağaçtan daha büyük
- Varlıkları uzaklıklarına göre değil, ne oldukları konusundaki bilgilerine göre gördüler
- Tasvir edinilen nesne
1. Seyrettikleri bir şey değil
2. Kendi duygularını yansıttıkları şey
3. Nesnenin bütün yüzeyleri üzerinde eş zamanlı olarak durmuşlar
4. Varlığın bazı bölümlerini diğerlerinden daha ötede olduğu gerçeğine önem vermediler
5. Cepheden görünme yasası
s. 31
Yüzeyler üzerinde yer alan tasvirler (alçak kabartma, resim)
- Profilden yapılmışlar
- Siluet gibi çizilmişler
İlk uygarlıklar
- Büyük anıtlar yapmayı amaçladı
- Mısırlılar: piramit (taş dağlar)
- Mezopotamyalılar
1. Gerektiği kadar taş bulamamış
2. Saraylarını kurutulmuş kilden oluşan yapay tepeler üzerine kurmuşlar
- Mikenai ve Pers: çeşitli büyüklükteki taşları bir araya getirdiler (Resim 44)
- Opus quadratum: düzenli bir üslup
1. Erken aşamada: Mısırlılar ve Sümerler
2. Geç aşamada: Romalılar
s. 32
3. Birbirleriyle özdeş parçalarla (taş, tuğla) duvar tasarımı
Mısır
- En sert taşları cilaladılar
- Bütün Mısır sanatı bu teknikte
- Daha sonra tuğladan yapılmış tapınaklar için granitten yapılan kapıları cilaladılar
- Memfis dönemi: tapınaklar ve mezarlar
1. İlk kez çok büyük parçalar kullanılmış
2. Tamamen taştan
3. Dikilitaşlar: güneş tapınaklarında tanrı tasviri olarak saygı gördü (Resim 15)
Sümer
- Dikilitaş: toprak ananın simgesi
- Kabataşlar: biçim kazandırılmış: dinsel bir saygı gösterilmiş (Resim 16–17)
Duvar sanatı ürünleri ortaya koyma eğilimi
- Mağara sanatının devamı mı?
- Mısır’da çok belirgin
- Sümer dönemi sonrası Asya uygarlıklarında görülür
s. 33
- II. Teb İmparatorluğu döneminde mezarlar için yeraltı sığınakları arandı
- Bazı Asya uygarlıklarında (Hitit, Pers): doğal kaya yüzeylerini oymak
- Mısır kabartma tekniği mağaralardaki kazıma tasvirlerini anımsatır
- Sanatta hayvanlara verilen önem, ilk uygarlıkları tarihöncesi dönemlere bağlayan bir özellik
- Aslan, kartal, boğa ve yılan
1. İlkel mitolojilerde önemli rol
2. Mısır’da başlangıç döneminde tanrıların tenleşmesi olarak rastlanır
3. Mezopotamya: bu hayvanlar
cennet veya yeraltı dünyası tanrıları
- Nil, Dicle, Fırat sanatçıları
1. Hayva
n resmetme konusunda ustalaştı
2. Tanrılaştırılmış hayvan gövdeleri
s.34
Kolomb öncesi uygarlıklar
- Bazıları taş devrinde kaldı
- Bazıları bronzu keşfetti
- Demiri bulamadılar

Bronz ve Demir çağları
- Akdeniz, Mısır ve Mezopotamya uygarlıklarıyla boy ölçüşen uygarlıklar
- Demir: Asya’dan getirilmiş
- Bronz: kim icat etti?
1. Daha sert bir metal
2. Endüstride kullanılması kolay
3. Kalıba dökülmesi için çok
à
yüksek ısı gerekmez
4. Akdeniz bölgesinde kalay yatakları yok
A. Kullanımı pahalıya mal olmuş
B. Sadece lüks eşya ile sınırlanmış
C. Güney-batı Asya yoluyla gelmiş
D. Mısır ve Sümer ülkesinde heykel yapımında nadiren kullanılmış
E. Sadece heykelin başı kalıba dökülüyordu
5. 2000 yılına doğru Akdeniz havzasını istila eden Hint-Avrupalı kavimler zaferlerini şunlara borçlular
A. Bronza
B. Atı evcilleştirmeye
C. Demir silahlara
6. Bu metal çağlarda en gelişmiş ve yüksek uygarlık: 3200 – 1100 arası
A. Önce Girit
B. Sonra Argolis’te gelişen Ege uygarlığı
İlk Ege uygarlığı
- Günlük ve kişisel kullanım eşyası
- Zamana dayanıklı eserler
- Hiçbir heykel ortaya koymadı
à
- Silah, mücevher ve çanak çömlek yapımında başarı gösterdi bunlar yayıldı
- Bunlar denizle ilişkili ülkelerin ürünleri
- Ama at yetiştiren göçebe kabileleri anımsatır; metal göçebelerin yaşamına taştan daha uygun düşer
s. 35
Mısır
- Çöllerde olan iç bölge
- Ulusal birliğini kurmasını sağlayan: Nil
çok ince
è
- Saldırıda korunaklı bölgeler bir uygarlık oluşturdu

s. 36
1. Dünya kültüründe bir benzeri yok
2. Siyasal, kültürel ve sanatsal bir geleneği sürdürdü
3. Dindarca
à
korunan sarsılmaz gelenek
A. Uygarlığın gücü ve büyüklüğü
B. Yeknesaklığın kaynağı
- İlk sanatsal ürünler
1. Sülaleler dönemi öncesinde (3197 – 2778)
2. Tinit dönemi (3200’den sonra, 1–2. sülaleler)
3. Sümer uygarlıklarıyla yakın bir ilişki
• Mısır, Sümer’in etkisinde kalmış veya
• Her iki uygarlık ortak bir kökten gelmiş
- Memfis imparatorluğu (Eski İmparatorluk) (3 – 6. sülaleye kadar) (2778 – 2234)
1. Delta bölgesinde, o vakte kadar yapılmış en büyük yapılar
2. Bu yapılar: piramitler
A. Keops
B. Kefren
C. Mikerinos (4. sülale, 2650 – 2525)
3. Sanat etkinlikleri sadece mezar yapımına yönelik
4. Evler
A. Güneşte kurutulmuş tuğladan veya
B. Tahtadan
5. Heykel, kabartma ve resim gelişmiş
- Kargaşalı dönemler
1. Eski ve Orta krallık arasında: 1. ara dönem
2. Orta krallık ve yeni krallık arası: 2. ara dönem
- İlk ara dönem sonrasında Mısır yeniden düzene girer
- Orta krallık
1. Tarihinin ikinci dönemi
2. Yukarı Nil’de, Teb’de kuruldu
3. 11 – 17. sülaleye kadar
4. 2065 – 1785
5. Tapınaklar orta büyüklükte
6. Mezar mimarlığı ağır basar

s. 37
- Hyksos istilası sırasında Mısır birliği tehlikeye düşer
- 18. sülale ile Yeni krallık dönemi başlar
1. Düzeni tekrar kurar
2. Yeni krallık kurulur (18 – 21. sülaleye kadar) (1580 – 1585)
3. Görkemli tapınaklar
A. Amenofis ve Ramses sülalesinden zengin firavunlar
B. Teb yakınlarında
1) Luksor
2) Karnak
4. Krallar vadisinde kaya üzerine oyulan mezar yapımı
5. Resim gelişti, mezar yapıları önem kazandı, bağımsız sanat oldu
6. Dekoratif sanatlar gelişti: Tutankamhon’un mezarı
- Birinci binde Mısır
1. Birçok kez istila edildi
2. Bağımsızlığını kaybetti
3. Sadece Sais deltasındaki uygarlık devam etti
4. Sais dönemi: 26. sülale, 7 – 6. yy.
5. 525 yılında: Persler
6. Daha sonra İskender’in fethi
7. Onun ölümüyle Ptolemaios egemenliği (285 – 21)
A. Helenistik etkiye açık
B. Kendi yerel sanatını geliştirmeye devam
8. Eski çağda Nil vadisini son olarak ele geçirenler: Romalılar: burayı dindarca bir saygıyla korudular
Mısır Mimarlığı
Nil vadisi
- İnsanoğlunun ilk sentezinin beşiği
- İnşaat sanatında ilk büyük insan çabası
- Taş malzeme: zengin
s. 38
mimarlık
à
- Ölülerin gömüldükleri yerler ebediyen korunmuş ilerler
Mastaba
- Ölümsüzlüğe ulaşma özlemi
- Bu alanda ilk yapı
- Piramidin yatay kesiti
- Eski krallık mezarlarına ve piramitlere esin kaynağı olmuş (Resim 18)
Piramit
- Denge ve dayanıklılık izlenimi verir
- Devasal yapılar ortaya koyma eğilimi
- Keops’un piramidi
1. Bu yapıların en büyüğü
2. 146 m yükseklik
3. 231 m genişlik
4. 2 500 000 m küp hacim
5. Dışında küçük bir tapınak var: burada rahipler defin töreni yaparlar
6. Tasvirlerle süslenmiş: oyulmuş veya resmedilmiş
7. Bir tane aldatıcı kapısı var
8. Mumya: ana yapı içinde bir alt odada
Mısır tapınağı (Resim 22)
- Yeni krallık döneminde son şeklini aldı
- Ahşap veya tuğladan yapılmış krallık sarayının taştan kopyası
- 3 bölümü var
1. Giriş
2. Kabul salonu
3. Özel yaşam (harem)
- Tuğladan yapılmış bir çerçeve duvarı içine inşa edilmiş
- Anıtsal iki pilon (kule) var
s. 40
- Daha önceleri pilon yerine obeliskler kullanılırmış
sütunlu
à sütunlarla çevrili avlu à- Pilon naosà
salon (hypostylos salonu)
- Hypostylos salonu
1. Bir çeşit taht odası
2. Bayram günleri büyük kayıkla boy gösteren tanrının tasviri halka gösterilir
- Naos
1. Tanrının ikizi bulunur
2. Yarı aydınlık



- Naos çevresinde
1. Kümelenmiş hazine odaları
2. Veya kutsal eşya odaları
Kemerin uygulanmaması
- Mısır gelişme engellenmiş
à
mimarisinde önem görmemiş
- Nil yöresinde düz kemer sistemi uygulanmış
1. Dayanaklar üzerinde
2. Kalın ve yassı taşlar üzerine oturtulan çatı
3. [Ağır yükten dolayı] iç mekânda çok sayıda sütun
Mısır tapınağı
- Kapalı bir mekân
- Hem dışarıya kapalı
- Hem bazı bölümlerin üstü örtülü
- Asıl etki iç mekânda
- Hypostylosun aydınlatılması
1. Tepe pencereleri
2. Kule pencerelerinden diyagonal olarak
3. Yapının ortasına en büyük yükseklik verilerek
- Yapının yataylık özelliği ağır basar
s. 41
Duvarlar ve kuleler (pilonlar)
à
- Çamur veya tuğladan
- Çökmemesi için eğik biçimde inşa edilmiş
Sütunlar (Resim 21)
- Palmiye
- Lotus
- Çan şeklinde
s. 42
Heykeltıraşlık
Malzeme
- Kireçtaşı gibi yumuşak malzemeyi çok seyrek kullandılar
- Granit
- Bazalt
• Dayanıklı
• Cilalanabilir
Cepheden görünüm yasası
- Devamlı kullanıldı
- Baş: göğüs ekseni üzerinde
- Kollar: gövdenin yanında
Mimarlığın aksesuarı durumunda
Eski krallık döneminde heykel sanatı
- Güçlü ve sentetik biçimlendirme
- Yoğun bir gerçekçi anlayış
Teb imparatorluğu zamanında heykel
- Bireysel karakteristiklerini bir yana atmış
- Kişiselliğin tasvirinden uzaklaşmış
- Klasisizm
- Kösteklenmeye başlamış
II. Teb imparatorluğu
- Huzur ve zarafet ideali
- Akademizm
- IV. Amenofis (1378 – 1360)
1. Din sapkını
à
2. Figüratif sanatlarda devrim statik üsluptan kurtuluyor
3. Tel-el-Amarna: yeni başkent
A. Heykeltıraşlar ve ressamlar: dışavurum ve maniyerist
B. Bu akım engellendi
- Tutankamhon tahta çıktı
1. Geleneksel din yeniden kuruldu
2. İktidar, Amon rahiplerine geri verildi
3. Sanat bir kez daha tanrıbilimsel ilkelere bağımlı kaldı
Sais dönemi
- Kısa sürmüş
- Yozlaşmış Mısır sanatına canlılık gelmiş
- Yeni krallığın ince geleneklerini canlandırmış
- Eski krallığın gerçekçi anlayışından esinlenmiş
s. 43
Duvar sanatı
- Kadın figürleri: erkek figürlerden daha canlı ve yumuşak
- Resimlerde göz alıcı renkler yok
1. Kırmızı
2. Sarı toprak boya
3. Yeşil
4. Mavi kullanılmış
- Erkek gövdeleri: kırmızı
- Kadın gövdeleri: sarı
s. 44
Küçük sanatlar: süs eşyası olarak
- İnsan ve hayvan figürleri
- Tapınak kulesi şeklinde gerdanlıklar
- Lotus sütunu mimari diğer sanatlar üzerinde etkili
è
tarzında küpeler
Ustabaşı veya başkan
- Sanatçıları denetler
- Rahipler sınıfından talimat alır
Batı Asya Uygarlıkları
Mezopotamya
- Birçok tarihsel ve etnik peş peşe gelen uygarlıkları izlemekte çok güçlük
è
değişikliklere sahne oldu var
- Gömüldükleri yerlere pek önem vermemişler
s. 46
- En eski sanat eserleri
1. Neolitik – Tunç dönemi arası
2. Sus
3. Elam
4. İran
5. El-Ubeyd
6. Uruk (4.bin)
Kalde uygarlığı
- Mezopotamya’nın yüksek dönemi
1. Ur sülalesi
A. Mezarlarda kuyumculuk eserleri
B. Sümer ülkesi
C. 2800 yılları
2. Sami sülalesi
A. Sümer ülkesini ve Sami Akad (Suriye) ülkesini birleştirmiş
B. Sargon iktidara gelmiş
1) Agade’de iktidara gelmiş
2) Babil’i kurmuş: 2450 yılları
3. Guti istilaları dönemi
A. Lagaş başkent olur (Çoban kral Gudea)
B. Akad imparatorluğu sona erer
4. 3. Ur sülalesi (2124)
A. Elamlı istilacılar tarafından yıkılır
B. Yıkılış tarihi: 2000
5. 1. Babil sülalesi (1894 – 1396)
A. Kalde uygarlığının doruk noktası
B. Hammurabiyle doruk noktasına girilmiş (1792 – 1750)
Asur imparatorluğu (14. yy – 612)
- Başkent: Ninova
- Günümüze çok eser bırakmış
- Gaddar
- Mezopotamya uygarlığı genişlemiş
- 6. yy – 4. yy. arasında Ahemenidler İran’da Asurların siyasal ve sanatsal mirasını devam ettirdiler
- Mezopotamya sanatı Pers ülkesinde Klasik Yunan etkisinde kalır ve kökeninden hayli uzaklaşır
Kalde sanatının ilkeleri Batı Asya’da kaynaklık eder: Hititler, Kasitler, Mitanni krallığı: Kalde sanatına yöneldi
s. 47
Mezopotamya uygarlığı çok uzak yerlere
à
Sümer kültürünün etkileri yayılmış
Kalde, Mezopotamya halklarının dehası
- Mısır dehasının tam karşıtı
1. Barışçıl
2. Tarımcı
3. Dış dünyaya açık
4. Sanatın şekillenmesinde iki yol
A. Ruhun ölümsüzlüğü
B. Doğa sevgisi
5. Pozitif yanlı bir anlayış
6. Soyutlamadan çok hoşlanmazlar
7. Doğal formların ortaya konmasından büyük tat almışlar
8. Mısır sanatı: bir gözlem sanatı
s. 48
- Mezopotamya halkları
1. Doğanın olumlu ve yararlı etkilerini kabul etmişler (Bereket tanrıçası Aştar)
2. Büyü aracılığıyla kovulması gereken şeytani güçlerin varlığına inanırlar
3. Gerçekçi anlayıştan yoksunlar
4. Soyutlama yetenekleri var
à

A. Aritmetik
B. Gökbilimi
Hiyeroglif yazısı
- Mısır’da hiyeroglif yazısı
1. Doğal varlıkların biçimlerinin özetlenmesi
Mısır, tarihi boyunca hantal bir
à2. Tasvir tasvir edilen yazıya takılıp kaldı
3. Dinsel işlerde kullanılmak için yapılmış
- Mezopotamya yazısı: çivi yazısı
1. Günlük yaşamda kullanılır
2. Soyut simgelerden oluşan bir heceleme sistemi geliştirmişler
3. Tamamen hayal gücüne dayanan formlar yaratmışlar
s. 49
4. Islak tabletlerin üzerine bastırıldığında kabartma şekiller meydana getiren silindir damgalar
A. Ticaret
B. Din yaşamında kullanılıyordu
C. Günümüze çok sayıda bu tür damgalar ulaşmış: Mezopotamya estetiğinin tümünü incelememizi mümkün kılar
D. Mezopotamya sanatının tümünü kapsayan çok iyi örgütlenmiş bir formel sistemin geçerli olduğunu açığa vurur
E. Dağ keçisi, eşek, aslan, bizon, kartal, yılan ve başka hayvan formları birleştirip hayal gücüne dayanan varlıklar yarattılar (Res. 31)
s. 50
Sümerler sayısız çeşitlemeye yol açabilen bir plastik dil yarattılar
- Mısır sanatı çıkmaza girmiş, yeni çığırlar açamamış
- Sümerlerin yarattığı formlar yankılar uyandırmış
- Mezopotamyalıların yarattığı hayvan temaları üzerindeki metamorfozlar Pers, İskit, Sarmat, Turan, Germen, Viking ve Roman sanatçıları, bu kaynaktan yararlandılar ve onu zenginleştirdiler

Mezopotamyalılar mimarlıkta kemer kullanmışlar
- Oysa Mısırlılar düz dam kullanmışlar
- Kemer: daha fazla imkânlar sunmuş
- Matematik kafası gerekli
- Parth ve Sasani sanatçıları tarafından kullanılmış ve bu ilke mimarlık sanatında devrim yaratmış: birçok dönemlerde kemer kullanılmış
Mezopotamyalılar büyük sanatsal kültürün büyük yenileyicileri ve başlatıcılarıdır
s. 51
- Mısır sanatı bir çıkmaza girmiş
- Mezopotamya’nın plastik kuralları birçok yüzyıl devam etmiş

Mezopotamya’da mimarlık

Tel (Arapça) = tepe
Malzeme
- Mezopotamya’da tahta az
- Pişmiş tuğla
- Güneşte kurutulan tuğla
En önemli buluş: kemer
s. 52
- Dayandığı bölümler üzerine yatay basınç yapar; bu basınç, çok kalın tuğla duvarlar kullanılarak dengelenmiş
Mimarlık hünerini Mezopotamyalılar günlük yaşama yönettiler
- Kaleler
- Saraylar (Resim 32)
• Monarşi gücünü gösterirler
• Askeri iktidarı gösterirler
- Kral sarayları
1. 10 – 15 m yüksekliğindeki bir tepe üzerinde
2. Su taşkınlıklarından korunmuşlar
s. 53
3. Avlular çevresinde kümelenmiş karmaşık odalar topluluğundan oluşur
A. Önce kabul salonları
B. Sonra özel daireler
C. En sonda kamu salonu yer alır
4. Ziggurat (tapınmaya ayrılmış yer) yer alır
A. En üst bölümde: mihrap: gökbilim gözlemleri yapmaya yarar
B. Genişlikleri gittikçe azalan dikdörtgenlerden oluşur
C. 7 katlı
5. Odaların boyutları küçük, çünkü sütunlardan yararlanamıyorlar
è
taş ve tahta fazla yok
6. Odaların aydınlanması: kapılardan giren ışıkla
7. Saraya dışarıdan bakılınca: kaba duvarlardan ibaret bir görüntü
8. En önemli dekoratif öğe: anıtsal kapı
A. İki kule arasında
B. Uzun kemer
C. İnsan başlı kanatlı boğalarla korunur (Resim 13)
D. Kapı önü sundurmaları: toplantı için de kullanılmış
Yeni-Babil zamanında, duvarlar çepeçevre saran alçak kabartmalarla veya boyanmış kille dekore edilmişti
s. 54
Mezopotamyalılar, askeri mimarlığın ilkelerini ortaya koymuşlar
- Duvarlar boyunca dört köşe kuleler
- Mazgallar arasında siperler
- Koruma amaçlı avlular
- Hititler, yuvarlak kuleler yapmışlar
- Zemine doğru eğik duvarlar
Heykeltıraşlık
I. Ur dönemi en eski heykeltıraşlık eserleri
- Ur-Nina kabartması
1. Ur-Nina ve ailesini canlandırır
2. Hepsi birbirine benzer
3. Eteklerinde adları yazılı
- Naram-Sin dikilitaşı
1. Gerçekçi
2. Savaştaki çeşitli hareketleri ustaca tasvir etmiş
- Çoban kral Gudea heykeli
1. Lagaş kazılarından
2. 2250, Paris
3. Yapılmış olduğu taştan belli belirsiz biçimde ileriye çıkmış: fazla bağımsız değil: insan formunu edinmiş menhir gibi: Hammurabi kanunlarında benzer durum

Asur sanatı
Kral sarayları
- Duvarlarda alçak kabartma: uzun figür dizileri: duvarların tabanına yakın bölümlerde
Yukarı Mezopotamya
- Taş bol
Kalde
- Taş az
Asur sanatı ürünleri
- Monarşik özellik: yalnız hükümdarın yüceltilmesi için yapılmış
1. Kralın yer aldığı geçit törenleri
2. Hükümdarların ifade ettiği şeyler
A. Gaddarlık
B. Zenginlik
C. Savaşçı nitelikler
D. Avcılıkta ustalık
- Teknik açıdan bakıldığında
1. Kol ve bacaklar kötü bir şekilde eklemlendirilmiş
2. Hareketler: yapay, mekanik
3. Yüzler: maske gibi
s. 56
4. Asurbanipal döneminde bir nevi perspektif ortaya çıkmış
- Hayvan tasvirlerinde daha gerçekçilik hâkim
1. Kükrerken
2. İnlerken
Ahamenidler döneminde Pers sanatı (539 – 331)
Şatolar inşa edilmiş
- Pasargad: Keyhüsrev tarafından (539 – 529)
- Persepolis
1. Dara (521 – 486)
2. Kserkses (486 – 465)
- Sus’taki kaleler: II. Artakserkses (404 – 358) tarafından
- Asya’da ilk kez taş + tuğladan
- İçlerinde çok oda
- Apadana: taht odası
1. En görkemli kısım
2. Tavanını sütunlar taşır
3. Mısır’dan alınmış bir üslup
- II. Artakserkses’in Sus’taki sarayı
1. 2600 m kare
2. 20 m yükseklik
3. 36 sütunun taşıdığı tavan
4. Sütun başlıkları: sırt sırta duran iki boğa heykelleri
- Tüm bu binalar dünyevi amaçlar için
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İlk Sanatsal Uygarlıklar
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
DEFİNECİLER AKADEMİSİ :: BU MÜKEMMELİYETLERİ O ZAMANIN İMKANLARI İLE NASIL YAPTILAR-
Buraya geçin: